Almost Human — works 1995-2010

Puha, Tero; Haapala, Leevi; Hekanaho, Livia; Rastenberg, Anna-Kaisa; Rossi, Leena-Maija; Vänskä, Annamari
Nimeke: Almost Human — works 1995-2010
Tekijät: Puha, Tero (Kirjoittaja)
Haapala, Leevi (Kirjoittaja)
Hekanaho, Livia (Kirjoittaja)
Rastenberg, Anna-Kaisa (Kirjoittaja)
Rossi, Leena-Maija (Kirjoittaja)
Vänskä, Annamari (Kirjoittaja)
Garner, Mike (Kääntäjä)
Tuotetunnus: 9789529279005
Tuotemuoto: Kovakantinen kirja
Saatavuus: Tilaustuote toimitetaan myöhemmin
Hinta: 38,00 € (33,33 € alv 0 %)

Kustantaja: Inky Robot Media
Painos: 2011
Julkaisuvuosi: 2011
Kieli: englanti, monia kieliä, suomi
Sivumäärä: 204
Tuoteryhmät: Kaikki tuotteet
Kirjastoluokka: 75.79 Valokuvauksen ja valokuvataiteen historia
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: kuvataide, valokuvataide, kuvataiteilijat
Laaja kuvateos kattaa kuvataiteilija Tero Puhan tuotannon vuosilta 1995-2010. Mukana on monipuolisen taiteilijan poptaideteoksia, mustavalkoisia kehotutkielmia, videoprojekteja ja installaatioita. Mukana on myös runsaasti ennenjulkaisematonta kuvamateriaalia. Kirjaan ovat kirjoittaneet suomalaiset eturivin taiteen asiantuntijat: Leevi Haapala, Livia Hekanaho, Anna-Kaisa Rastenberger, Leena-Maija Rossi ja Annamari Vänskä. Mukana on myös taiteilija Tero Puhan haastattelu.

Teos sisältää useita vuosien varrella yleisöä kohahduttaneita ja hauskuuttaneita projekteja: Shop of Basic Needs -installaatio (1997) Espan lavalla myi purkitettuja tunteita ja olotiloja. Man Gang Showroom (2001) tarjosi kuluttajille erilaisia miestyyppejä lisävarusteineen ja Swap and Go Organ Fair (2003) markkinoi kloonattuja filmitähtien kehonosia vartaloonsa tyytymättömille asiakkaille. Love and Lust Museum - projekti (1995-2010) puolestaan kertoo, kieli poskessa, kahdesta fiktiivisestä B-luokan elokuvatähdestä Linda Lustista ja Cheryl Lovesta. Kirja sisältää myös runsaasti materiaalia Puhan uusimmista lyhytelokuvaprojekteista.

"Tero Puha on yksi suomalaisen nykytaiteen tunnetuimmista tekijöistä. Puhan teoksille on ominaista taiteen yhdistäminen massakulttuurin kuviin ja kulutushyödykkeisiin. Puha on kiinnostunut ympärillämme näkyvistä mainosten, sarjakuvien ja massatiedotusvälineiden kuvista ja yhdistää niitä taidekuvastoihin. Hänen teoksensa analysoivat nykykulttuuriamme tilana, jossa inhimillinen olemassaolo määräytyy brändien, kuvien, kulutustuotteiden ja logojen kautta, ja jossa kulutustuotteet ja brändit saavat inhimillisiä piirteitä." - Annamari Vänskä, tutkijatohtori, Tukholman yliopisto

Saatavissa ekslusiivisella joulupäällisellä 24.12 asti