Arvokas asiakas — asiakaspääoman, asiakaskannattavuuden ja asiakasriskien johtaminen

Hellman, Kalevi; Värilä, Satu
Nimeke: Arvokas asiakas — asiakaspääoman, asiakaskannattavuuden ja asiakasriskien johtaminen
Tekijät: Hellman, Kalevi (Kirjoittaja)
Värilä, Satu (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789521413537
Tuotemuoto: Kovakantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Hinta: 70,00 € (61,40 € alv 0 %)

Kust. tuotetunnus: 141353
Kustantaja: Alma Insights
Sarja: Economica 48
Painos: 1. painos, 2009
Kieli: suomi
Sivumäärä: 224
Tuoteryhmät: Kaikki tuotteet
Tietokirjallisuus
Kirjastoluokka: 69.1 Liiketalouden hallinto
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: johtaminen, liiketoiminta, yritykset, organisaatiot, asiakkaat, asiakastiedot, asiakaslähtöisyys, asiakkuudenhallinta, tietämyksenhallinta
Johtamisen painopiste siirtyy tuotteista asiakkaisiin. Asiakkaita halutaan arvioida myös talousnäkökulmasta, jolloin johto tarvitsee työkalut mm. asiakaspääoman, -kannattavuuden ja -riskien hallintaan. Asiakkaat eivät enää ole vain markkinoinnin vastuulla vaan talous- ja tietohallintojohdon rooli kasvaa.

Kirja antaa näkökulmat ja työkalut johtamisfunktioiden yhteistyöhön. Se kertoo, miten markkinoinnin ja taloushallinnon työnjako muuttuu, mitä ja millaista asiakastietoa hallitus ja johtoryhmä tarvitsevat sekä miten eri funktiot voivat hyödyntää mitattavaa asiakastietoa omassa toiminnassaan ja asiakaspääoman arvon kasvattamisessa. Konkreettiset opit perustuvat kirjoittajien pitkään käytännön kokemukseen sekä tutkimustuloksiin.