Asiakastutkimus - Perusteet ja käytännöt

Pöyhönen, Perttu; Santavuori, Hanna; Mustonen, Sari
Nimeke: Asiakastutkimus - Perusteet ja käytännöt
Tekijät: Pöyhönen, Perttu (Kirjoittaja)
Santavuori, Hanna (Kirjoittaja)
Mustonen, Sari (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789521448669
Tuotemuoto: Kovakantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Ilmestymispäivä: 11.5.2023
Hinta: 74,00 € (64,91 € alv 0 %)

Kust. tuotetunnus: 144866
Kustantaja: Alma Insights
Painos: 2023
Julkaisuvuosi: 2023
Kieli: suomi
Sivumäärä: 379
Tuoteryhmät: Kaikki tuotteet
Tietokirjallisuus
Kirjastoluokka: 69.1 Liiketalouden hallinto
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: asiakkaat, asiakkuus, tutkimus, asiakaskokemus, kuluttajatutkimus, kulutustutkimus, asiakastyytyväisyys, roolit, tutkimusmenetelmät, tutkimustyö, prosessit, yritykset, organisaatiot, liiketoiminta, kehittäminen
Nykyisellään kotimaista asiakastutkimusta ei kannata ottaa vakavissaan. Tutkijat eivät ole tutkijoita, tutkimukset eivät ole tutkimuksia, eivätkä tilaajat osaa vaatia parempaa. Koko toimiala on muutamia pieniä poikkeuksia lukuun ottamatta sadan miljoonan euron käärmeöljykauppa.

Tämä kirja pyrkii tuomaan toimialan tienhaaraan. Siirtyminen arvoa luovaan asiakastutkimukseen on mahdollista jokaisessa yrityksessä. Kaikki alkaa tilaajan tutkijalle esittämästä kysymyksestä: huono kysymys johtaa täydelliseen ajanhukkaan, hyvä kysymys johtaa osaavan tutkijan käsissä järisyttävän tärkeisiin vastauksiin.

Hyvän asiakastutkijan työkalupakista löytyvät välineet vastata liiketoiminnan tärkeimpiin kysymyksiin: Miksi myyntimme takkuaa? Mistä saisimme lisää asiakkaita? Miten meidän pitäisi muokata palveluamme, jotta se olisi asiakkaillemme entistä arvokkaampi? Mistä kasvua? Mistä tehokkuutta? Miksi, miten, mitä?

Kirja auttaa niin päättäjää kuin tutkijaakin muuttamaan asiakastutkimuksen organisaatiossaan keskeiseksi arvonluonnin välineeksi. Lukija oppii asettamaan merkittävästi nykyistä korkeamman vaatimustason asiakastutkimukselle ja sen tekijöille sekä haastamaan asiakastutkimuksen nykyiset toimintatavat.
Kirjassa esitellään ratkaisutavat asiakastutkimuksen ja toimialan keskeisiin ongelmiin sekä asiakastutkimuksen menetelmät käyttötapauksineen ja rajoitteineen sekä käytännön esimerkkejä.