Bisnesantropologia ja muut ihmistieteet strategiatyössä

Leskelä, Mikko
Nimeke: Bisnesantropologia ja muut ihmistieteet strategiatyössä
Tekijät: Leskelä, Mikko (Kirjoittaja)
Tervo, Sakari (Kuvittaja)
Tuotetunnus: 9789521441707
Tuotemuoto: Kovakantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Hinta: 72,00 € (63,16 € alv 0 %)

Kust. tuotetunnus: 144170
Kustantaja: Alma Insights
Painos: 2020
Julkaisuvuosi: 2020
Kieli: suomi
Sivumäärä: 432
Tuoteryhmät: Kaikki tuotteet
Tietokirjallisuus
Kirjastoluokka: 69.1 Liiketalouden hallinto
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: strategiatyö, strategiat, yritysstrategiat, hyödyntäminen, ihmistieteet, inhimilliset tekijät, liiketoiminta, liiketoimintaympäristö, toimintaympäristö, muutos, globalisaatio, asiakkaat, yritykset, organisaatiot, tapaustutkimus
Perinteiset strategiatyön menetelmät ovat kriisissä, koska ne tutkivat maailmaa liian kapeasti: yritysten globaali kilpailukenttä ja toimialarajojen hämärtyminen edellyttävät entistä syvempää ymmärrystä ihmisistä. Moderni strategiatyö nivookin ihmisymmärryksen osaksi liiketoiminnan kehittämisen menetelmiä.

Bisnesantropologia-kirja luo katsauksen strategian historiaan ja osoittaa mielenkiintoisin esimerkein, miten sellaiset yhtiöt kuin Lego, Spotify ja Procter Gamble ovat onnistuneet valtaamaan markkinoita kilpailijoitaan syvemmällä ymmärryksellä ihmisistä ja organisaatioista.

Kirja on työkalupakki muutoksen aloittamiseen omassa organisaatiossa: lukija johdatetaan askel askeleelta syvää ihmisymmärrystä soveltavan strategiaprojektin toteuttamisen eri vaiheisiin.
Opit määrittelemään ongelmat uudella tavalla, rakentamaan tutkimussuunnitelmia, muodostamaan ja testaamaan ratkaisuehdotuksia sekä linkittämään strategian, designin ja ketterän kehittämisen ihmisymmärryksen organisoimiseen.