Brändi elvyttää kunnan

Lindberg-Repo, Kirsti
Nimeke: Brändi elvyttää kunnan
Tekijät: Lindberg-Repo, Kirsti (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789529439232
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Tilaustuote toimitetaan myöhemmin
Hinta: 217,00 € (190,35 € alv 0 %)

Kustantaja: Brand Audit Group
Painos: 2020
Julkaisuvuosi: 2020
Kieli: suomi
Sivumäärä: 218
Tuoteryhmät: Kaikki tuotteet
Kirjastoluokka: 35.4 Kunnallishallinto. Paikallishallinto
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: brändäys, kunnat, strategiatyö, johtaminen, brändit, imago, identiteetti, arvot (käsitykset), viestintä, julkisuuskuva, vetovoimaisuus, näkyvyys
Brand Audit Groupin ”Brändi elvyttää kunnan” (ISBN 978-952-94-3923-2) -tutkimusraportti pohjautuu tutkimukseen eri kunnissa tehdystä brändityöstä. Raportissa kerrotaan kuntabrändityön merkityksestä ja mahdollisuuksista esimerkkejä hyödyntäen, ja sen tavoitteena on innostaa kunnanjohtoa hyödyntämään kuntabrändiä kunnan elvyttämisessä.

Kunnan imago vaikuttaa siihen, pidetäänkö kuntaa houkuttelevana paikka asua, matkailla ja yrittää.

Jos kunta ei viesti ulospäin eikä sillä ole tunnettua brändiä, kukaan ulkopuolinen ei tunne sitä, jolloin kukaan ei myöskään harkitse sinne muuttamista, matkustamista tai yrityksen perustamista.

Tunnettu brändi on kunnan tärkeintä aineetonta pääomaa, ja se muodostuu pitkän työn tuloksena.

Jokaisella kunnalla on mielikuva, joka vaikuttaa moneen asiaan kunnan menestyksessä. Kunnan brändin pohja muodostuu niistä mielikuvista ja kokemuksista, joita ihmisillä on kunnasta.