Einsteinista Almaan - vahvan henkilöbrändin tunnusmerkit

Varsta, Atte
Nimeke: Einsteinista Almaan - vahvan henkilöbrändin tunnusmerkit
Tekijät: Varsta, Atte (Kirjoittaja)
Varsta, Roy (Kuvittaja)
Tuotetunnus: 9789523812857
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Ilmestymispäivä: 31.7.2024
Hinta: 34,00 € (29,82 € alv 0 %)

Kustantaja: Aviador
Painos: 2024
Julkaisuvuosi: 2024
Kieli: suomi
Sivumäärä: 240
Tuoteryhmät: Kaikki tuotteet
Tietokirjallisuus
Kirjastoluokka: 69.35 Mainonta
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: henkilöbrändäys, brändit, brändäys, imago, julkisuuskuva
Avainsanat: mainonta, henkilöbrändi, brändäys
Mikä tekee yksityishenkilön brändistä niin erityisen, että mielikuva hänestä alkaa elää itsenäistä, ”esikuvastaan” riippumatonta elämäänsä? Politiikan, tieteen, taiteen, talouselämän, viihteen ja urheilun vahvoja henkilöbrändejä yhdistävät muista samalla alalla toimivista erottuvat saavutukset ja tekemisen tavat. Etenkin viihteen alalla on tavallista henkilöbrändin tietoinen rakentaminen, jonka tavoitteena on rakentaa brändi liiketalou- dellisin tavoittein.

Brändäyksen asiantuntija Atte Varsta valottaa teoksessaan brändäyksen perusteita ja onnistuneen henkilöbrändin tunnusmerkkejä. Sariolan tivolisukuun syntyneenä ja erityisesti Elvis Presleyn musiikkiin ja hänen brändiinsä yksityiskohtaisesti perehtyneenä hän käy teoksessaan läpi runsaasti esimerkkejä onnistuneesta ja myös epäonnistuneesta brändäyksestä eri elämänaloilta.

Atte Varsta (s. 1969) on tehnyt työuransa brändien parissa suomalaisissa suuryrityksissä ja kansainvälisissä mainostoimistoissa. Nykyään Varsta toimii yrittäjyyden lehtorina ammattikorkeakoulussa, monialayrittäjänä ja sijoittajana. Varstan vuonna 2021 julkaistu teos ”Elvis & minä” valaisi maailman suurimman artistibrändin ja suomalaisten välisestä suhteesta.