Erinomaisen jouheva — kuvataidekasvatuksen sanakirja
Ylityöopisto-kollektiiviTuotetiedot
Nimeke: | Erinomaisen jouheva — kuvataidekasvatuksen sanakirja | ||
Tekijät: | Ylityöopisto-kollektiivi (Kirjoittaja) | ||
Tuotetunnus: | 9789526405971 | ||
Tuotemuoto: | Kierreselkä | ||
Saatavuus: | Toimitusaika 1-3 arkipäivää | ||
Ilmestymispäivä: | 9.12.2021 | ||
Hinta: | 34,00 € (29,82 € alv 0 %) | ||
|
|||
Kustantaja: | Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu |
Sarja: | Aalto-yliopiston julkaisusarja. Taide + muotoilu + arkkitehtuuri 4 |
Painos: | 2021 |
Julkaisuvuosi: | 2021 |
Kieli: | suomi |
Tuoteryhmät: | Kaikki tuotteet Tietokirjallisuus Taide |
Kirjastoluokka: | 70 TAIDE. TAIDEHISTORIA |
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: | kuvataidekasvatus, taidekasvatus, taidefilosofia, taidepedagogiikka, taide, käsitteet, terminologia |
Avainsanat: | kuvataidekasvatus |
Erinomaisen jouheva - kuvataidekasvatuksen sanakirja tunnustelee kuvataidekasvatuksen nykysanastoa aallosta äkkihäämötykseen. Kirja nojautuu ymmärrykseen liikkuvista, muuttuvissa suhteissa olevista totuus- ja tietokäsityksistä.
Kirjassa taide, sanat ja kuvat ovat samanarvoisia toimijoita, joiden suhteita ja merkityksenantoja säätelee katsoja-lukijan tapa käyttää ja lukea kirjaa. Sivujen avautuminen erilaisiksi yhdistelmiksi luo sanoihin ja sanaselityksiin sattumanvaraisia lukemisen polkuja. Siten julkaisu on myös toiminnallinen esimerkki taiteellisesta ajattelusta. Kirja ehdottaa vaihtoehtoisia pedagogiikkoja, moninaisia ja rinnakkaisia tietämisen ja katsomisen tapoja. Se kutsuu pohtimaan käsitteiden ja kuvien käyttöä, historioita ja toiminnallisuutta sekä niihin kiinnittyneitä tunteita ja kehollisia kokemuksia.
Kirjassa taide, sanat ja kuvat ovat samanarvoisia toimijoita, joiden suhteita ja merkityksenantoja säätelee katsoja-lukijan tapa käyttää ja lukea kirjaa. Sivujen avautuminen erilaisiksi yhdistelmiksi luo sanoihin ja sanaselityksiin sattumanvaraisia lukemisen polkuja. Siten julkaisu on myös toiminnallinen esimerkki taiteellisesta ajattelusta. Kirja ehdottaa vaihtoehtoisia pedagogiikkoja, moninaisia ja rinnakkaisia tietämisen ja katsomisen tapoja. Se kutsuu pohtimaan käsitteiden ja kuvien käyttöä, historioita ja toiminnallisuutta sekä niihin kiinnittyneitä tunteita ja kehollisia kokemuksia.