Esimies tuottavuuden kehittäjänä

Kauhanen, Juhani
Nimeke: Esimies tuottavuuden kehittäjänä
Tekijät: Kauhanen, Juhani (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789522464934
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Hinta: 25,00 € (21,93 € alv 0 %)

Kustantaja: Kauppakamari
Painos: 2018
Julkaisuvuosi: 2018
Kieli: suomi
Sivumäärä: 152
Tuoteryhmät: Kaikki tuotteet
Tietokirjallisuus
Kirjastoluokka: 69.11 Johtamisen tekniikka ja menetelmät
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: esihenkilötyö, esihenkilötaidot, tuottavuus, innovaatiot, organisaatiot, yritykset, johtaminen, muutosjohtaminen, työyhteisöt, kehittäminen
Avainsanat: esimiestyö, esimies, johtaminen, toiminnan kehittäminen, johtamisen kehittäminen, esimiestaidot
Esimies tuottavuuden kehittäjänä -kirja käsittelee toiminnan ja tuottavuuden kehittämistä ja mittaamista niin tuotannossa, palvelusektorilla kuin asiantuntijaorganisaatioissa.

Tuottavuuden kehittämistä tarkastellaan organisaatioiden johtamisen näkökulmasta ja erityisesti siten, mitä esimiehet eri organisaatiotasoilla voivat tehdä tuottavuuden kehittämiseksi asiakasymmärryksen näkökulmasta. Oleellinen ehto tuottavuuden kehittämiselle on uudenlaisen organisaatiokulttuurin kehittäminen. Pääajatuksena on, että kaikki työntekijät kehittävät ja pyrkivät tekemään työstä tehokkaampaa unohtamatta pehmeitä arvoja ja työhyvinvointia. Tulevaisuuden organisaatioissa vastuu kehittämisestä kuuluu kaikille, koska se auttaa pitämään työkykyä mielekkäällä tavalla yllä ja antaa ihmisille mahdollisuuden säilyä työelämässä pidempään.

Teoksessa käydään läpi, mitä esimiehen rooliin toiminnan kehittäjänä kuuluu, mitä haasteita toimeen liittyy ja millä tavalla tuloksekkaisiin tavoitteisiin päästään. Kirjaan on koottu runsaasti erilaisia yritysesimerkkejä, joiden avulla lukijalle havainnollistetaan, miten monissa suomaisissa organisaatioissa on ymmärretty esimiehen rooli ja tuottavuus tuloksekkaalla tavalla. Kirja kannustaa esimiehiä omalla johtamisellaan parantamaan asiakasymmärrystä, tuottavuutta, kannattavuutta ja niiden seurauksena lisäksi henkilöstön hyvinvointia ja asiakastyytyväisyyttä. Teos antaa nykyisille ja uusille esimiehille eväät miettiä, miten hän oman toimintansa suuntaa ja viestii siitä läpi organisaation.