Huomisen asiakas

Korkiakoski, Kari
Nimeke: Huomisen asiakas
Tekijät: Korkiakoski, Kari (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789522468604
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Ilmestymispäivä: 8.3.2023
Hinta: 80,00 € (70,18 € alv 0 %)

Kustantaja: Kauppakamari
Painos: 2023
Julkaisuvuosi: 2023
Kieli: suomi
Sivumäärä: 243
Tuoteryhmät: Kaikki tuotteet
Tietokirjallisuus
Kirjastoluokka: 69.11 Johtamisen tekniikka ja menetelmät
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: asiakaskokemus, asiakkuudenhallinta, asiakkuus, asiakkaat, yritysstrategiat
Avainsanat: Futurelab, Kari Korkiakoski, Net Promoter Score, asiakas, asiakasarvo, asiakasjohtaminen, asiakaskokemuksen mittaaminen, asiakaskokemus, asiakaskokemusstrategia, asiakaspolut, asiakasymmärrys, asiakkuuden johtaminen, asiakkuusjohtaminen, asiakkuusjohtaminen, asiakkuuskokemus, muutosjohtaminen, palvelumuotoilu, segmentointi, tahtotila, visio
Haastavana taloudellisena aikana on syytä pitää huolta nykyisistä asiakkaista, koska he ovat todennäköisesti myös huomisen asiakkaita. Tämä kirja antaa uuden näkökulman yrityksen kilpailuedun rakentamiseen.

Asiakaskokemus on ollut mukana suomalaisessa liike-elämän keskustelussa jo yli kymmenen vuotta. Se on noussut marginaalista vähitellen kulmahuoneiden puheenaiheeksi. Tämän pitkän matkan aikana ei kuitenkaan ole keskustelu siitä, mitä kaikkea asiakaskokemus voisi tarjota Suomelle ja sen kilpailukyvylle. Kirjan ajatuksena on nostaa asiakaskokemuksen merkitys yritystasolta toimialatasolle ja sieltä kansalliselle tasolle. Teos vastaa kysymykseen, ”miten suomalainen yritys tai organisaatio voi rakentaa ainutlaatuisen asiakaskokemusstrategian”. Tämän lisäksi teos kertoo tuloksista, joita on saatu haastattelemalla asiakaskokemuksen kehittämisen parissa työskenteleviä päättäjiä. Tutkimus tarjoaa myös tuoretta tietoa asiakkaiden odotuksiin koronan jälkeisessä ajassa.

Kirjaan on haastateltu suomalaisen yrityksiä ja yhteiskunnan avaintoimijoita, joilla on ensiarvoisen tärkeää tietoa siitä, mihin asiakaskokemukseen liittyvä toiminta ja ajattelu ovat kehittymässä Suomessa. Se nostaa asiakaskokemuksen laajempaan keskusteluun, joka koskettaa suomalaista yhteiskuntaa laajemmin, eikä vain yritysmaailmaa. Kirja antaa Suomen ja suomalaisten yritysten kilpailuedun rakentamiseen uuden näkökulman, ja tätä tietoa yritykset ja yhteistö tarvitsevat menestyäkseen tulevaisuudessa.

Teos antaa eri organisaatioiden asiakaskokemukseen liittyvää ajattelemisen aihetta niin johtajille ja esihenkilöille kuin kaikille aiheesta kiinnostuneille. Se sopii myös opetuskäyttöön ja oppikirjaksi eri oppilaitoksien kurssivalikoimaan.