Liikenne - talous - ihminen — Liikenteen muutos luovan talouden Suomessa 1945-2030
Lamberg, Marko; Nevalainen, Pasi; Peltola, Jarmo; Wik, HenriTuotetiedot
Nimeke: | Liikenne - talous - ihminen — Liikenteen muutos luovan talouden Suomessa 1945-2030 |
Tekijät: | Nenonen, Marko (Päätoimittaja) Lamberg, Marko (Kirjoittaja) Nevalainen, Pasi (Kirjoittaja) Peltola, Jarmo (Kirjoittaja) Wik, Henri (Kirjoittaja) Koistinen, Jarmo (Kuvittaja) Maisalmi, Outi (Kuvittaja) Tolvanen, Kaisa (Kuvittaja) |
Tuotetunnus: | 9789523178113 |
Tuotemuoto: | Kovakantinen kirja |
Saatavuus: | Tilaustuote toimitetaan myöhemmin |
Hinta: | 53,00 € (46,49 € alv 0 %) |
Kustantaja: | Väylävirasto |
Painos: | 2020 |
Julkaisuvuosi: | 2020 |
Kieli: | suomi |
Sivumäärä: | 383 |
Tuoteryhmät: | Kaikki tuotteet |
Kirjastoluokka: | 92.74 Suomen historia vuodesta 1946- |
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: | liikenne, liikenneyhteydet, liikennepolitiikka, liikennepalvelut, liikennejärjestelmät, liikenneverkot, infrastruktuurit, historia |
Avainsanat: | kestävä kehitys, liikennejärjestelmät, liikennepalvelut, liikennepolitiikka, liikenneturvallisuus, liikenneverkot, liikenneväylät, liikenneyhteydet, ympäristöhistoria, ympäristönsuojelu |
Tietotekniikka ja luova talous muovaavat liikennettä ja kulkemista rajusti. Vanhan teollisuusyhteiskunnan tarpeet, jotka nykyisen liikennejärjestelmän synnyttivät, eivät kelpaa tulevaisuuden malliksi. Liikennepolitiikan lähtökohdat muuttuvat kokonaan.
Jalankulku- ja polkupyöräliikenteen, joukkoliikenteen sekä ympäristökysymysten paino on noussut paljon. Yhtä tärkeää on teollisuuden ja kaupan kuljetusten järjestäminen niin, että Suomen syrjäinen sijainti ja pitkät välimatkat eivät estä hyvinvoinnin ja kestävän kehityksen rakentamista.
Teos on johdatus liikennehistorian ja liikennepolitiikan keskeisiin kysymyksiin siinä vaiheessa, kun tietotekniikan ja luovan talouden kehitys muovaavat kuljetustarpeita ja liikennejärjestelmää. Teoksessa käsitellään myös liikennepalvelujen muutosta ja liikenteen tulevaisuuden visioita. Liikennepoliittisten ratkaisujen merkitys kasvaa. Liikenneverkko on yhdessä tietoliikennejärjestelmän kanssa tärkeimpiä sosiaalisen vuorovaikutuksen, infrastruktuurin ja alueellisen rakenteen järjestelmiä.
Teos sopii yleistajuiseksi oppi- ja kurssikirjaksi eri asteille sekä kaikille tulevaisuuden yhteiskuntapolitiikasta kiinnostuneille. Teoksen kirjoittajia ovat dos. Marko Lamberg, dos. Marko Nenonen, tri Pasi Nevalainen, dos. Jarmo Peltola ja fil.maist. Henri Wik. Ulkoasu on taiteilija Sakke Yrjölän.
Jalankulku- ja polkupyöräliikenteen, joukkoliikenteen sekä ympäristökysymysten paino on noussut paljon. Yhtä tärkeää on teollisuuden ja kaupan kuljetusten järjestäminen niin, että Suomen syrjäinen sijainti ja pitkät välimatkat eivät estä hyvinvoinnin ja kestävän kehityksen rakentamista.
Teos on johdatus liikennehistorian ja liikennepolitiikan keskeisiin kysymyksiin siinä vaiheessa, kun tietotekniikan ja luovan talouden kehitys muovaavat kuljetustarpeita ja liikennejärjestelmää. Teoksessa käsitellään myös liikennepalvelujen muutosta ja liikenteen tulevaisuuden visioita. Liikennepoliittisten ratkaisujen merkitys kasvaa. Liikenneverkko on yhdessä tietoliikennejärjestelmän kanssa tärkeimpiä sosiaalisen vuorovaikutuksen, infrastruktuurin ja alueellisen rakenteen järjestelmiä.
Teos sopii yleistajuiseksi oppi- ja kurssikirjaksi eri asteille sekä kaikille tulevaisuuden yhteiskuntapolitiikasta kiinnostuneille. Teoksen kirjoittajia ovat dos. Marko Lamberg, dos. Marko Nenonen, tri Pasi Nevalainen, dos. Jarmo Peltola ja fil.maist. Henri Wik. Ulkoasu on taiteilija Sakke Yrjölän.