Liikunnan ja terveellisen ruokavalion sosiaalinen markkinointi nuorille aikuisille

Haapanen, Marjo
Nimeke: Liikunnan ja terveellisen ruokavalion sosiaalinen markkinointi nuorille aikuisille
Tekijät: Haapanen, Marjo (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789524933568
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Tilaustuote toimitetaan myöhemmin
Hinta: 53,00 € (46,49 € alv 0 %)

Kustantaja: Diakonia-ammattikorkeakoulu
Sarja: Diak Työelämä 20
Painos: 2020
Julkaisuvuosi: 2020
Kieli: suomi
Sivumäärä: 85
Tuoteryhmät: Kaikki tuotteet
Kirjastoluokka: 59.3 Henkilökohtainen terveydenhoito
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: nuoret aikuiset, liikunta, ruokavaliot, sosiaalinen markkinointi, terveyskäyttäytyminen, terveyden edistäminen, elintavat
Avainsanat: liikunta, nuoret aikuiset, ruokavaliot, sosiaalinen markkinointi, terveellisyys
Tämä tutkimusraportti käsittelee sosiaalisen markkinoinnin käyttöä nuorten aikuisten liikunnan ja terveellisen ruokavalion edistämisessä. Tulosten mukaan nuoret aikuiset tiedostavat liikunnan ja terveellisen ruokavalion merkityksen hyvinvoinnille, mutta kokevat suositusten noudattamisen vaikeaksi. Moni nuori aikuinen ajattelee ehtivänsä muuttaa elämäntapojaan myöhemmin, jos terveysongelmia ilmenee. Sosiaalisten tekijöiden merkitys on suuri liikunnassa ja terveellisen ruokavalion omaksumisessa. Tällä hetkellä käytetyt keinot terveellisten elämäntapojen edistämiseen koettiin merkityksettömiksi ja elämäntilanteeseen sopimattomiksi. Julkaisu antaa ajankohtaisen kuvauksen sosiaalisen markkinoinnin periaatteista, prosessin toteutuksen vaiheista ja menetelmistä sekä kokoaa näyttöön perustuvaa tietoa nuoriin aikuisiin kohdistuvasta sosiaalisesta markkinoinnista. Julkaisu on ylemmän ammattikorkeakoulun opinnäytetyö ja liittyy 16-19-vuotiaille suunnattuun Tsemppaa hyvä fiilis -hankkeeseen. Hankkeen tavoitteena oli liikunta-aktivointimallin kehittäminen ja toteutus sekä terveellisten ravitsemustottumusten edistäminen.