Löydä kilpailuetusi — Käsikirja strategian ja brändin kehittämiseen

Vierula, Markku
Nimeke: Löydä kilpailuetusi — Käsikirja strategian ja brändin kehittämiseen
Tekijät: Vierula, Markku (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789522466938
Tuotemuoto: Kovakantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Hinta: 80,00 € (70,18 € alv 0 %)

Kustantaja: Kauppakamari
Painos: 2. painos, 2022
Julkaisuvuosi: 2021
Kieli: suomi
Sivumäärä: 276
Tuoteryhmät: Kaikki tuotteet
Tietokirjallisuus
Kirjastoluokka: 69.11 Johtamisen tekniikka ja menetelmät
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: yritysstrategiat, kilpailuetu, brändit, kilpailukyky, yritykset, julkinen hallinto, markkinointi, asiakkuus, innovaatiot, dynaamiset kyvykkyydet
Avainsanat: kilpailuetu, differointi, brändi, strateginen kilpailuetu
Kirjan tarkoituksena on auttaa yritystä tunnistamaan kilpailuetunsa. Kilpailuedun avulla yritys kehittää liiketoimintaa fokusoidusti ja pitkäjänteisesti. Kasvavalle yritykselle kilpailuetu on strategian kivijalka. Kirja sisältää inspiroivan Löydä kilpailuetu -työkalun. Siinä esitellään myös koko joukko supisuomalaisia yrityksiä, joilla on selkeä, puhutteleva kilpailuetu. Kirjassa kilpailuetu nivotaan osaksi strategiaa ja yrityksen brändiä käytännönläheisellä tavalla.

Käytännönläheisen otteen avulla teos haluaa kannustaa yrityksiä löytämään oman kilpailuetunsa. Kirjassa tuodaan tuote-, tuotanto- ja hintalähtöisen ajattelutavan tilalle markkina- ja asiakaslähtöinen ajattelutapa, jonka tarkoituksena on auttaa yrityksiä pitkäjänteisemmin kehittämään kilpailuetua osana strategiaa.

Yksin- ja mikroyrittäjälle sekä pienelle pk-yritykselle kilpailuetu on yrityksen strategia: hissipuhe, jolla yritys hankkii asiakkaita tarvitsematta kilpailla hinnalla. Isommalle pk-yritykselle kilpailuetu toimii myös strategian luomisen kivijalkana. Kirja sisältää ajattelua avartavan löydä kilpailuetu -työkalun. Työkalun metodia konkretisoidaan supisuomalaisten yritysesimerkkien avulla. Kirjassa huomioidaan eri suuruisten yritysten lähestymistavat kilpailuedun löytämiselle.

Kirjan tarkoituksena on myös auttaa ylläpitämään omaa kilpailuetuaan silloin, kun yrityksen ympäristöön kohdistuvat muutokset koettelevat sitä. Kilpailuetu nivotaan osaksi strategiaa ja yrityksen brändiä käytännönläheisellä tavalla. Kirjassa on erilaisia esimerkkejä, joista saa neuvoja oman kilpailuedun pohtimiseen ja oman toiminnan fokuksen löytämiseen.