Menestys syntyy asiakaskokemuksesta — B2B-johtajan opas

Holma, Liisa; Laasio, Kirsti; Ruusuvuori, Minna; Seppä, Salla; Tanner, Riikka
Nimeke: Menestys syntyy asiakaskokemuksesta — B2B-johtajan opas
Tekijät: Holma, Liisa (Kirjoittaja)
Laasio, Kirsti (Kirjoittaja)
Ruusuvuori, Minna (Kirjoittaja)
Seppä, Salla (Kirjoittaja)
Tanner, Riikka (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789521443145
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Hinta: 74,00 € (64,91 € alv 0 %)

Kust. tuotetunnus: 144314
Kustantaja: Alma Insights
Painos: 2021
Julkaisuvuosi: 2021
Kieli: suomi
Sivumäärä: 332
Tuoteryhmät: Kaikki tuotteet
Tietokirjallisuus
Kirjastoluokka: 69.1 Liiketalouden hallinto
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: yritysmyynti, menestystekijät, asiakaskokemus, kehittäminen, johtaminen, asiakaslähtöisyys, brändit, yritysstrategiat, liiketoiminta
Suomalaisten B2B-yritysten tuotteet ja palvelut ovat maailman parhaimmistoa. Menestykseen vaaditaan kuitenkin tänä päivänä enemmän. Asiakkaan odotukset yhteistyökumppaneille kasvavat koko ajan - yhteistyön pitää olla helppoa ja sujuvaa, tarjottujen ratkaisujen tulee olla asiakkaan tarpeisiin sopivia ja arvoa tuottavia, ja yhteistyön pitää parhaimmillaan synnyttää kokemuksia. B2B-asiakkaiden kokemukset syntyvät luontaisesta kiinnostuksesta, annettujen lupausten lunastamisesta sekä onnistumisen tunteista, jotka sitouttavat asiakkaan yritykseen. Yritykselle lojaalit asiakkaat puolestaan tuovat kasvua, kannattavuutta ja kassavirtaa.

Asiakaskokemuksen rakentuminen B2B-ympäristössä on monimutkaisempaa kuin kuluttajabisneksessä. Kokemus syntyy usealla eri tasolla ja odotukset ovat usein sidottu tehtäviin. Kuitenkin myös yritysten välisessä liiketoiminnassa asiakas on ihminen ja kokemus syntyy ihmisten välisessä kanssakäymisessä.

Kirja kuvaa B2B-asiakaskokemusta moniulotteisesti ja antaa käytännön työkaluja sen kokonaisvaltaiseen kehittämiseen. Aihetta lähestytään usean eri teeman kautta strategiasta kulttuuriin ja asiakasymmärryksestä mittareihin, teknologiaa ja tulevaisuuden mahdollisuuksia unohtamatta. Yritysesimerkkien kautta teoria muuttuu konkretiaksi ja arkeen vietäviksi ideoiksi.