Merkitys — Yrityksen arvokkain voimavara

Saarinen, Pasi; Suokko, Timo
Nimeke: Merkitys — Yrityksen arvokkain voimavara
Tekijät: Saarinen, Pasi (Kirjoittaja)
Suokko, Timo (Kirjoittaja)
Karhinen, Reijo (Esipuheen kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789525262582
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Ei saatavilla
Hinta: 58,00 € (50,88 € alv 0 %)

Kustantaja: Mainostajien liitto/ Marketing Finlad
Painos: 2020
Julkaisuvuosi: 2020
Kieli: suomi
Sivumäärä: 158
Tuoteryhmät: Kaikki tuotteet
Kirjastoluokka: 69.1 Liiketalouden hallinto
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: yritysstrategiat, yhteiskunnallinen muutos, yrityskulttuuri, organisaatiokulttuuri, yrityskuva, merkitys (tärkeys), arvot (käsitykset)
Pasi Saarisen ja Timo Suokon kirja Merkitys - yrityksen arvokkain voimavara (2020) antaa vääjäämätöntä tutkimustietoa meiltä ja maailmalta, avaa merkityksen elementit sekä tarjoaa käytännön työkaluja yritysten käyttöön.

Kilpailuetu muuttuneessa maailmassa syntyy asioista, jotka perinteistä ajattelua noudattaen eivät välttämättä liitykään esimerkiksi tuotteeseen, palveluun, hinnoitteluun tai markkinointiviestintään. Kuluttajat odottavat enemmän, ja niin tekee myös yritysten nykyinen ja tuleva henkilöstö.

Lukuisissa tutkimuksissa Suomessa ja maailmalla on osoitettu, että merkityksellisyyteen panostava yritys menestyy kilpailijoitaan paremmin, ja sen henkilöstö on motivoituneempaa ja sitoutuneempaa. Yrityksestä tulee myös rekrytoinnin kannalta houkuttelevampi.

Kirja on myös voimakas manifesti yksilön ja inhimillisyyden tärkeydestä rajusti muuttuvassa maailmassa. Koronapandemia on entisestään vahvistanut yritysten tarvetta kirkastaa toimintaa ohjaavia tavoitteita. Kuten vuorineuvos Reijo Karhinen kirjan esipuheessa sanoo:

“Pasi Saarinen ja Timo Suokko ovat kirjoittaneet kirjan, joka on juuri nyt ajankohtaisempi kuin mitä he kirjoittamista aloittaessaan tuskin osasivat kuvitellakaan ja jonka neuvoja suosittelen myös noudattamaan.”