Ninth graders values, goals and views about learning and school — a comprative analysis in three countries: Finland, Russia, Estonia
Laihiala-Kankainen, Sirkka; Kala-Arvisto, Ulve; Kraav, Inger; Raschetina, SvetlanaTuotetiedot
Nimeke: | Ninth graders values, goals and views about learning and school — a comprative analysis in three countries: Finland, Russia, Estonia |
Tekijät: | Laihiala-Kankainen, Sirkka (Toimittaja) Kala-Arvisto, Ulve (Toimittaja) Kraav, Inger (Toimittaja) Raschetina, Svetlana (Toimittaja) |
Tuotetunnus: | 9789525401516 |
Tuotemuoto: | Pehmeäkantinen kirja |
Saatavuus: | Tilaustuote toimitetaan myöhemmin |
Hinta: | 51,00 € (44,74 € alv 0 %) |
Kustantaja: | Suomen kasvatustieteellinen seura |
Sarja: | Kasvatusalan tutkimuksia 49 |
Painos: | 1. painos, 2010 |
Kieli: | englanti |
Sivumäärä: | 215 |
Tuoteryhmät: | Kaikki tuotteet |
Kirjastoluokka: | 38 KASVATUS. OPETUS. KASVATUSTIEDE |
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: | oppilaat, peruskoulun yläaste, kouluviihtyvyys, koululaiset, tavoitteet, elämänodotukset, mielipiteet, koulutus, ajankäyttö, vapaa-aika, kansainvälinen vertailu, vertaileva kasvatustiede, arvot (käsitykset) |
What kind of values do pupils in three countries regard as important to themselves? What kind of goals would they like to achive in their lives? How do they describe and evaluate their learning and the school as a place of learning? How do they spend their time outside school hours?
The book offers answers to these questions based on quantitative data collected from Finnish, Russian and Estonian ninth graders in 2005-2006. It is part of a comparative research project Changing values and goals in education: Pedagogical cultures in Finland, Russia and Estonia, carried out in 2001-2006. The overall aim of the project was to shed light on pedagogical cultures in these countries with different backgrounds and aspirations.
The book offers answers to these questions based on quantitative data collected from Finnish, Russian and Estonian ninth graders in 2005-2006. It is part of a comparative research project Changing values and goals in education: Pedagogical cultures in Finland, Russia and Estonia, carried out in 2001-2006. The overall aim of the project was to shed light on pedagogical cultures in these countries with different backgrounds and aspirations.