Ohjaus siinä sivussa — työelämässä toimivien ohjaajien kokemuksia sosionomi (AMK)-opiskelijoiden harjoittelun ohjauksesta
Korhonen, SailaTuotetiedot
Nimeke: | Ohjaus siinä sivussa — työelämässä toimivien ohjaajien kokemuksia sosionomi (AMK)-opiskelijoiden harjoittelun ohjauksesta |
Tekijät: | Korhonen, Saila (Kirjoittaja) |
Tuotetunnus: | 9789524930598 |
Tuotemuoto: | Pehmeäkantinen kirja |
Saatavuus: | Tilaustuote toimitetaan myöhemmin |
Hinta: | 47,00 € (41,23 € alv 0 %) |
Kustantaja: | Diakonia-ammattikorkeakoulu |
Sarja: | Diak. amm. julk. A tutk. 20 |
Painos: | 1. painos, 2008 |
Kieli: | suomi |
Sivumäärä: | 124 |
Tuoteryhmät: | Kaikki tuotteet |
Kirjastoluokka: | 37.2 Sosiaaliturvapolitiikka |
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: | työharjoittelu, harjoittelu, sosiaaliala, sosionomit, ohjaus (neuvonta ja opastus), työnohjaajat, kokemukset, grounded theory, kvalitatiivinen tutkimus |
Tutkimuksen tarkoituksena oli saada ammattikorkeakoulupedagogiikan kehittämiseksi tietoa harjoittelun ohjauksesta. Tavoitteena oli kuvata ja jäsentää työelämässä toimivien sosionomi (AMK) -opiskelijoiden harjoittelun ohjaajien kokemuksia ohjauksesta. Etsin vastauksia siihen, millaisia kokemuksia työpaikoilla toimivilla harjoittelun ohjaajilla on ohjauksesta.
Tässä tutkimuksessa ohjaus ymmärretään laajaksi yleisnimitykseksi toiminnalle, jonka tavoitteena on oppimisen ja ammatillisen kasvun tukeminen teoriaa ja käytäntöä yhdistämällä. Ohjauksen kannalta keskeiset toimijat harjoittelussa ovat opiskelija, harjoittelua ohjaava opettaja ja työpaikalla toimiva harjoittelun ohjaaja. Tutkimus on luonteeltaan kvalitatiivinen tapaustutkimus, jonka kontekstina ovat Diakonia-ammattikorkeakoulun työelämäyhteydet ja harjoittelukäytänteet. Tutkimusaineisto kerättiin teemahaastatteluna keväällä 2003.
Tässä tutkimuksessa ohjaus ymmärretään laajaksi yleisnimitykseksi toiminnalle, jonka tavoitteena on oppimisen ja ammatillisen kasvun tukeminen teoriaa ja käytäntöä yhdistämällä. Ohjauksen kannalta keskeiset toimijat harjoittelussa ovat opiskelija, harjoittelua ohjaava opettaja ja työpaikalla toimiva harjoittelun ohjaaja. Tutkimus on luonteeltaan kvalitatiivinen tapaustutkimus, jonka kontekstina ovat Diakonia-ammattikorkeakoulun työelämäyhteydet ja harjoittelukäytänteet. Tutkimusaineisto kerättiin teemahaastatteluna keväällä 2003.