Palvelujen johtaminen ja markkinointi

Grönroos, Christian
Nimeke: Palvelujen johtaminen ja markkinointi
Tekijät: Grönroos, Christian (Kirjoittaja)
Tillman, Maarit (Kääntäjä)
Tuotetunnus: 9789521428098
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Hinta: 64,00 € (56,14 € alv 0 %)

Kust. tuotetunnus: 142809
Kustantaja: Alma Insights
Painos: 5. painos, 2020
Julkaisuvuosi: 2015
Kieli: suomi
Sivumäärä: 565
Tuoteryhmät: Kaikki tuotteet
Tietokirjallisuus
Kirjastoluokka: 69.1 Liiketalouden hallinto
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: asiakkuudenhallinta, asiakaspalvelu, markkinointi, palveluyritykset, palvelut, laatu, johtaminen, markkinointiviestintä, suhdemarkkinointi
Kaikki yritykset osallistuvat palvelukilpailuun. Kilpailussa ei menesty tarjoamalla pelkkää fyysistä tuotetta tai ydinpalvelua. Tuote, palvelu ja tukitoiminnot on yhdistettävä asiakkaalle tarjottavaksi palvelutarjoomaksi.

Menestyvä yritys tukee asiakkaan toimintoja ja prosesseja arvoa luovasti ja tekee sen muita paremmin. Johtamisessa tulee omaksua palvelulogiikka riippumatta siitä, onko tarjooman ytimenä palvelu vai fyysinen tuote. Palvelut ovat suhdekeskeisiä, joten asiakashallinnan tulee myös perustua suhdelähtöiseen ajatteluun.

Grönroosin kirja auttaa ymmärtämään palvelu- ja suhdenäkökulman ominaispiirteitä ja olemusta. Se kertoo, miten yritys muutetaan palveluyritykseksi, kuinka yritys on palveluyritys ja miten palveluyritystä johdetaan.

Kirjan ensimmäinen painos voitti Pro Oeconomia -palkinnon vuonna 2002. Tämä painos on kauttaaltaan päivitetty ja siinä on mm. kokonaan uusi luku teollisuusyrityksen muuttamisesta palveluyritykseksi ja paljon uutta tutkimustietoa.