Suurteholaskenta ja supertietokoneet pelikehityksessä — Tehoa pelien suunnitteluun ja tuotantoon
Ohtonen, JanneTuotetiedot
Nimeke: | Suurteholaskenta ja supertietokoneet pelikehityksessä — Tehoa pelien suunnitteluun ja tuotantoon | ||
Tekijät: | Ohtonen, Janne (Kirjoittaja) | ||
Tuotetunnus: | 9789528098232 | ||
Tuotemuoto: | Pehmeäkantinen kirja | ||
Saatavuus: | Toimitusaika 7-14 arkipäivää | ||
Ilmestymispäivä: | 1.9.2025 | ||
Hinta: | 41,00 € (35,96 € alv 0 %) | ||
|
|||
Kust. tuotetunnus: | 21979805 |
Kustantaja: | BoD - Books on Demand |
Painos: | 1. painos, 2025 |
Julkaisuvuosi: | 2025 |
Kieli: | suomi |
Sivumäärä: | 158 |
Tuoteryhmät: | Uutuuskirjat Kaikki tuotteet Tietokirjallisuus |
Kirjastoluokka: | 61.4 Tietokoneet |
Avainsanat: | Suurteholaskenta, Pelikehitys, Peliteollisuus, Pilvilaskenta, Supertietokone |
Pelien kehitys on muuttunut - uuden sukupolven pelit vaativat massiivista laskentatehoa grafiikan renderöinnissä, tekoälyn kouluttamisessa ja reaaliaikaisissa simulaatioissa. Samaan aikaan pelistudiot etsivät keinoja kehittää laadukkaampia pelejä nopeammin ja kustannustehokkaammin.
Suurteholaskennan ja supertietokoneiden käyttäminen pelikehityksessä on ensimmäinen suomenkielinen teos, joka pureutuu käytännönläheisesti siihen, miten suurteholaskentaa ja supertietokoneita voidaan hyödyntää pelien suunnittelussa, tuotannossa ja julkaisemisessa. Kirja yhdistää tutkimustietoa, pelikehittäjien kokemuksia ja konkreettisia esimerkkejä pelistudioilta muun muassa renderöinnistä, tekoälystä, testaamisesta ja skaalautuvista moninpelipalveluista.
Kirja tarjoaa arvokasta tietoa niin teknisille kehittäjille, studioiden päättäjille kuin HPC-palveluntarjoajillekin. Se antaa välineitä ymmärtää, miten supertietokoneet voivat nopeuttaa kehityssyklejä, parantaa pelin laatua ja avata uusia liiketoimintamahdollisuuksia.
Kirjoittaja Janne Ohtonen (MBA Game Business Management, fil.tri) yhdistää ainutlaatuisella tavalla akateemisen tutkimuksen ja liiketoimintalähtöisen käytännön. Tämä kirja on ajankohtainen käsikirja pelikehityksen seuraavaan vaiheeseen supertietokoneiden tuella.
Suurteholaskennan ja supertietokoneiden käyttäminen pelikehityksessä on ensimmäinen suomenkielinen teos, joka pureutuu käytännönläheisesti siihen, miten suurteholaskentaa ja supertietokoneita voidaan hyödyntää pelien suunnittelussa, tuotannossa ja julkaisemisessa. Kirja yhdistää tutkimustietoa, pelikehittäjien kokemuksia ja konkreettisia esimerkkejä pelistudioilta muun muassa renderöinnistä, tekoälystä, testaamisesta ja skaalautuvista moninpelipalveluista.
Kirja tarjoaa arvokasta tietoa niin teknisille kehittäjille, studioiden päättäjille kuin HPC-palveluntarjoajillekin. Se antaa välineitä ymmärtää, miten supertietokoneet voivat nopeuttaa kehityssyklejä, parantaa pelin laatua ja avata uusia liiketoimintamahdollisuuksia.
Kirjoittaja Janne Ohtonen (MBA Game Business Management, fil.tri) yhdistää ainutlaatuisella tavalla akateemisen tutkimuksen ja liiketoimintalähtöisen käytännön. Tämä kirja on ajankohtainen käsikirja pelikehityksen seuraavaan vaiheeseen supertietokoneiden tuella.