Things for Homes / Homes for Things

Prevett, James
Nimeke: Things for Homes / Homes for Things
Tekijät: Prevett, James (Kirjoittaja)
Demozay, Annie May (Yhteistyössä)
Jenner, Mat (Yhteistyössä)
Pimenoff, Vilma (Valokuvaaja)
Powell, Jennifer (Yhteistyössä)
Saumya, Vidha (Yhteistyössä)
Viren, Eetu (Yhteistyössä)
Tuotetunnus: 9789527258170
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Tilaustuote toimitetaan myöhemmin
Ilmestymispäivä: 26.11.2022
Hinta: 31,00 € (27,19 € alv 0 %)

Kustantaja: Rooftop Press
Painos: 2022
Julkaisuvuosi: 2022
Kieli: englanti
Sivumäärä: 96
Tuoteryhmät: Kaikki tuotteet
Kirjastoluokka: 73 KUVANVEISTOTAIDE
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: kuvanveisto, taideteokset, koti, projektit, kuvanveistäjät, lahjoitukset, veistokset, asukkaat, esikaupungit
Avainsanat: lahjoittaminen, julkiset veistokset, dialogi
Voiko veistos selvitä kotioloissa muuttumatta minkä tahansa esineen kaltaiseksi? Minkälaisia sosiaalisia tehtäviä annamme julkiselle veistotaiteelle tänä päivänä?

James Prevettin taiteilijakirjan keskiössä ovat keskustelut sosiaalisista suhteista, joita muodostamme esineisiin ympärillämme. Prevettin tutkimus on ihmisen kokoista ja helpostilähestyttävää - tapahtuuhan se sellaisten ihmisten kodeissa, jotka eivät omista taidetta, eivätkä ole sitä kenties aiemmin erityisemmin ajatelleetkaan. Poliittisten ohjelmien ja suurten tehtävien sijaan kirja keskittyy taiteen antamisen ja jakamisen mahdollistamiin sosiaalisiin suhteisiin.

ENGLISH
Can a sculpture survive in the home without being domesticated into just another object—a door stop or something you hang your hat on? What are the civic duties we assign to sculpture today, in comparison to the post-war nation-building and reassertion of civilisation?

At the heart of Things for Homes / Homes for Things are conversations about our social relationship to objects and the spatial relations these depend on. Prevett's enquiry is intimate and gentle, occurring as it does on a domestic scale in the homes of people who don't own art, and perhaps have never cared for it that much before. Without the expectations and politics that grand publicness entails, it embraces instead the potential for social connection through making and giving of sculpture to strangers.