Tuetusti koulutien alkuun — koulunsa aloittaneen lapsen kielen kehityksen ja itsetunnon tukeminen sadutuksen ja toiminnallisten harjoitteiden keinoin
Huhtala, Katja; Lehtinen, MariaTuotetiedot
Nimeke: | Tuetusti koulutien alkuun — koulunsa aloittaneen lapsen kielen kehityksen ja itsetunnon tukeminen sadutuksen ja toiminnallisten harjoitteiden keinoin |
Tekijät: | Huhtala, Katja (Kirjoittaja) Lehtinen, Maria (Kirjoittaja) |
Tuotetunnus: | 9789524931021 |
Tuotemuoto: | Pehmeäkantinen kirja |
Saatavuus: | Tilaustuote toimitetaan myöhemmin |
Hinta: | 38,00 € (33,33 € alv 0 %) |
Kustantaja: | Diakonia-ammattikorkeakoulu |
Sarja: | Diak. amm. julk. B rap. 43 |
Painos: | 1. painos, 2010 |
Kieli: | suomi |
Sivumäärä: | 98 |
Tuoteryhmät: | Kaikki tuotteet |
Kirjastoluokka: | 38 KASVATUS. OPETUS. KASVATUSTIEDE |
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: | alkuopetus, koulutulokkaat, oppilaat, koululaiset, kielellinen kehitys, itsetunto, tukeminen, sadutus, toiminnalliset menetelmät, opetusmenetelmät, pienryhmät, yhteistyö, koti, koulut |
Osa lapsista osaa jo lukea koulun aloittaessaan, ja valtaosa suomalaisista koululaisista oppii taidon ensimmäisen kouluvuoden aikana. Joskus lukemaan oppiminen on kuitenkin hidasta tai vaikeaa. Näiden lasten kohdalla vaikeuksien varhainen tunnistaminen ja erityisen tuen tarjoaminen ovat erittäin tärkeitä. Nyt julkaistava opinnäytetyö on osa kolmivuotista Kodin ja koulun yhteistyö -hanketta, jonka tavoitteena oli peruskoulunsa aloittaneiden lasten kasvuolosuhteiden tukeminen. Opinnäytetyön toiminnallisen osan tavoitteeksi muodostui koulunsa aloittavien lasten kielen kehityksen ja itsetunnon tukeminen. Menetelminä tavoitteeseen pääsemiseksi käytettiin sadutusta sekä toiminnallisia yksilö- ja ryhmäharjoitteita.