Tuetusti koulutien alkuun — koulunsa aloittaneen lapsen kielen kehityksen ja itsetunnon tukeminen sadutuksen ja toiminnallisten harjoitteiden keinoin

Huhtala, Katja; Lehtinen, Maria
Nimeke: Tuetusti koulutien alkuun — koulunsa aloittaneen lapsen kielen kehityksen ja itsetunnon tukeminen sadutuksen ja toiminnallisten harjoitteiden keinoin
Tekijät: Huhtala, Katja (Kirjoittaja)
Lehtinen, Maria (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789524931021
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Tilaustuote toimitetaan myöhemmin
Hinta: 38,00 € (33,33 € alv 0 %)

Kustantaja: Diakonia-ammattikorkeakoulu
Sarja: Diak. amm. julk. B rap. 43
Painos: 1. painos, 2010
Kieli: suomi
Sivumäärä: 98
Tuoteryhmät: Kaikki tuotteet
Kirjastoluokka: 38 KASVATUS. OPETUS. KASVATUSTIEDE
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: alkuopetus, koulutulokkaat, oppilaat, koululaiset, kielellinen kehitys, itsetunto, tukeminen, sadutus, toiminnalliset menetelmät, opetusmenetelmät, pienryhmät, yhteistyö, koti, koulut
Osa lapsista osaa jo lukea koulun aloittaessaan, ja valtaosa suomalaisista koululaisista oppii taidon ensimmäisen kouluvuoden aikana. Joskus lukemaan oppiminen on kuitenkin hidasta tai vaikeaa. Näiden lasten kohdalla vaikeuksien varhainen tunnistaminen ja erityisen tuen tarjoaminen ovat erittäin tärkeitä. Nyt julkaistava opinnäytetyö on osa kolmivuotista Kodin ja koulun yhteistyö -hanketta, jonka tavoitteena oli peruskoulunsa aloittaneiden lasten kasvuolosuhteiden tukeminen. Opinnäytetyön toiminnallisen osan tavoitteeksi muodostui koulunsa aloittavien lasten kielen kehityksen ja itsetunnon tukeminen. Menetelminä tavoitteeseen pääsemiseksi käytettiin sadutusta sekä toiminnallisia yksilö- ja ryhmäharjoitteita.