Viestintämarkkinaoikeus — Viestintämarkkinalainsäädännön ajantasainen kommentaari

Hoikka, Mikko; Neuvonen, Riku; Rautiainen, Pauli
Nimeke: Viestintämarkkinaoikeus — Viestintämarkkinalainsäädännön ajantasainen kommentaari
Tekijät: Hoikka, Mikko (Kirjoittaja)
Neuvonen, Riku (Kirjoittaja)
Rautiainen, Pauli (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789522463173
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Hinta: 35,00 € (30,70 € alv 0 %)

Kustantaja: Kauppakamari
Painos: 2016
Julkaisuvuosi: 2016
Kieli: suomi
Sivumäärä: 592
Tuoteryhmät: Kaikki tuotteet
Tietokirjallisuus
Kirjastoluokka: 33.2 Julkis- ja hallinto-oikeus
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: viestintäoikeus, lainsäädäntö, telemarkkinat, sähköinen viestintä, verkkoviestintä, tietoliikenneverkot, verkkotunnukset, tietoturva, joukkoviestimet, tukimuodot, lupamenettely, kaupallinen media, mainonta, markkinointi, sananvapaus, yksilönsuoja, tietoyhteiskunta, oikeudellinen sääntely, tietoyhteiskuntakaari
Viestintämarkkinalainsäädännön ajantasainen kommentaari. Tietoyhteiskuntakaari muuttaa täysin sähköisen viestinnän sääntelyn Suomessa. Kaaren tarkoitus on yhdistää: -viestintämarkkinalaki -sähköisen viestinnän tietosuojalaki -verkkotunnuslaki -laki radiotaajuuksista ja telelaitteista -laki lapsipornografian levittämisen estotoimista -laki televisio- ja radiotoiminnasta -laki eräiden suojauksen purkujärjestelmien kieltämisestä -laki eräiden radiotaajuuksien huutokaupoista. Kokonaisuus sääntelee kaikkea viestintään liittyvää liiketoimintaa tietoverkoissa ja yleisesti sähköistä viestintää tullessaan voimaan 1.1.2015.

Myös sähkökauppalaki, kuvaohjelmalaki, tekijänoikeuslaki, postipalveluiden tulevaisuus, Yleisradion asema ja viestinnän verotus käyvät läpi muutoksia. Viestintäala on kokonaisuutena myllerryksessä. Uudet ansaintakanavat sekä uusien teknologioiden käyttö edellyttävät, että asioihin liittyvä juridiikka on myös hallussa. Kirja on tutkimukseen perustuva viestintämarkkinalainsäädännön kommentaari, jota voidaan käyttää käsikirjana, oppikirjana ja yleisesityksenä Suomen viestintämarkkinoista. Kirjan näkökulma on viestintämarkkinatoimijan näkökulma. Kirjassa kartoitetaan eri sääntelyt, jotka vaikuttavat alalla toimivien yritysten jokapäiväiseen toimintaan. Kirja on kirjoitettu käytännön toimijan tarpeita palvelevaksi siten, että lukija löytää helposti avun tietoyhteiskuntakaaren ja muun viestintämarkkinalainsäädännön yksittäisten säännösten tulkintaan sekä kokonaisuuksien hallintaan. Tietoyhteiskuntakaaren rakenteesta johtuen erityinen huomio kiinnitetään eri säännösten välisten yhteyksien avaamiseen.