Viherpesutalous — Näin markkinoit ja viestit vastuullisesti

Isokangas, Antti; Vassinen, Riku
Nimeke: Viherpesutalous — Näin markkinoit ja viestit vastuullisesti
Tekijät: Isokangas, Antti (Kirjoittaja)
Vassinen, Riku (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789521451225
Tuotemuoto: Kovakantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Ilmestymispäivä: 18.8.2024
Hinta: 66,00 € (57,89 € alv 0 %)

Kust. tuotetunnus: 145122
Kustantaja: Alma Insights
Painos: 2024
Julkaisuvuosi: 2024
Kieli: suomi
Sivumäärä: 252
Tuoteryhmät: Kaikki tuotteet
Tietokirjallisuus
Kirjastoluokka: 69 LIIKETALOUS. MARKKINOINTI. KAUPPA. LIIKENNE
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: viherpesu, yritykset, mielikuvamarkkinointi, yritysvastuu, vastuullisuus, markkinointiviestintä, yritysviestintä, vihreä talous, ympäristötalous, markkinointi, kestävä kehitys
Yrityksiin kohdistuu yhä suurempia vastuullisuusodotuksia niiden kaikilta sidosryhmiltä: asiakkailta, yhteistyökumppaneilta, rahoittajilta ja omalta henkilöstöltä. Samalla EU:n kiristyvä sääntely muuttaa sitä, miten yritykset voivat kertoa vastuullisuustoimistaan.

Mikä on markkinoinnin ja viestinnän rooli kestävässä liiketoiminnassa? Miten yritys voi välttää viherpesun ja erottua kilpailijoistaan, kun kaikki väittävät olevansa vastuullisia? Mikä yhdistää ja erottaa viestintää sosiaalisen ja ympäristövastuun teemoista? Mitä vastuullisuusmarkkinoinnin historia kertoo sen nykyhetkestä? Miten sisäinen viestintä tukee vastuullisuuden ulkoista viestintää ja markkinointia? Miten yritys voi rakentaa luottamusta kiristyvässä yhteiskunnallisessa ilmapiirissä?

Viherpesutalous - Näin markkinoit ja viestit vastuullisesti käsittelee vastuullisuusaiheista markkinointia ja viestintää sekä liiketoimintaan vaikuttavien yhteiskunnallisten ja taloudellisten muutosten että markkinoinnin ja viestinnän käytännön toteutuksen tasolla. Runsaat esimerkit onnistuneesta ja epäonnistuneesta vastuullisuusmarkkinoinnista, vastuullisen liiketoiminnan sanasto ja suoraviivaiset ohjeet toimivan ja tuloksekkaan markkinointiviestinnän toteutuksesta takaavat, että kirja toimii paitsi käytännön oppaana markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille myös hyvänä yleiskatsauksena jokaiselle, jonka työhön kestävän liiketoiminnan teemat liittyvät.

Ilmastonmuutos, luontokato ja yhteiskunnallinen polarisaatio ovat vakavia ongelmia, jotka vaikuttavat kaikkiin ihmisiin ja jokaiseen yritykseen. Viherpesutalous käsittelee teemoja vakavasti, muttei välttämättä totisesti. Tämä kuvia kumartamaton kirja sanoo asiansa suoraan ja viihdyttävästi.