Visuaalinen kuluttaminen — Katseita, makuja ja muotokieliä

Takala-Schreib, Vuokko
Nimeke: Visuaalinen kuluttaminen — Katseita, makuja ja muotokieliä
Tekijät: Takala-Schreib, Vuokko (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789526069685
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Tilaustuote toimitetaan myöhemmin
Hinta: 53,00 € (46,49 € alv 0 %)

Kustantaja: Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu
Painos: 2016
Julkaisuvuosi: 2016
Kieli: suomi
Tuoteryhmät: Kaikki tuotteet
Kirjastoluokka: 69.35 Mainonta
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: visuaalisuus, estetiikka, muotoilu, kulutus, kulutuskulttuuri, kuluttajakäyttäytyminen, kuluttajat, mieltymykset, tuotteet, esineet, markkinointi
Visuaalisuus on entistä tärkeämmässä asemassa maailmassamme. Mainosten kuvastot tarjoavat meille kuitenkin pääasiassa suosittuja tuotteita, mikä muokkaa meitä ja ympäristöämme yhdenmukaiseksi. Tämän vuoksi nyky-yhteiskunnan kulttuurinen rikkaus ei pääse esiin. Voisimmeko kuluttajina vaatia mainostajilta kuvastoja, jotka vastaavat makujamme sekä erilaisten kulttuurien visuaalista ymmärtämistä?

Kirjassa esitellään menetelmiä, joilla kuluttajien visuaalisia mieltymyksiä ja makuja voidaan kartoittaa. Menetelmät pohjautuvat nykyisiin käyttäjälähtöisiin suunnittelukeinoihin, joilla päästään kuluttaja-käyttäjän mielikuvituksen ja luovuuden lähteille. Lisäksi sisältö tarjoaa välineitä siihen, miten itsestään selviksi vakiintuneita kulutus- ja muotoilukulttuurien kuvastoja voidaan katsoa ja analysoida uudella tavalla.

Oppikirja on tarkoitettu ensisijaisesti muotoilun ja markkinoinnin korkeakoulutukseen sekä yliopistoissa että ammattikorkeakouluissa. Kirjassa yhdistetään usean alan tietoa, tutkimusta ja teorioita. Näin syntyy uusia näkökulmia kuluttamisen tutkimiseen ja kuluttajien ymmärtämiseen moniarvoisessa yhteiskunnassa.