Yritysvastuu 2.0 — Johtamisen uusi normaali

Koipijärvi, Terhi; Kuvaja, Sari
Nimeke: Yritysvastuu 2.0 — Johtamisen uusi normaali
Tekijät: Koipijärvi, Terhi (Kirjoittaja)
Kuvaja, Sari (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789522466600
Tuotemuoto: Kovakantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Hinta: 100,00 € (87,72 € alv 0 %)

Kustantaja: Kauppakamari
Painos: 2. painos, 2020
Julkaisuvuosi: 2020
Kieli: suomi
Sivumäärä: 256
Tuoteryhmät: Kaikki tuotteet
Tietokirjallisuus
Kirjastoluokka: 69.1 Liiketalouden hallinto
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: yritykset, johtaminen, yritysvastuu, strateginen johtaminen, yhteiskuntasuhteet, sidosryhmät, liiketoimintaprosessit, toimitusketjut, eettisyys, kestävä kehitys, liiketoiminta, yritysetiikka
Avainsanat: johtaminen, vastuullisuus, yritystoiminnan kehittäminen, yritysvastuu
Yritysvastuu 2.0 - Johtamisen uusi normaali on kirja yritysten strategisesta vastuullisuudesta ja yhteiskunnallisesta roolista, yritysvastuun johtamisesta, vastuullisesta brändistä sekä sidosryhmien merkityksestä vastuullisen yritystoiminnan kehittämisessä. Kirja kattaa yritysvastuun teemat ja parhaat käytännöt vaatimustenmukaisuudesta vastuulliseen hankintaan.

Yritysten rooli yhteiskunnassa on muuttumassa. Taloudellinen tulos on liian kapea mittari yrityksen menestyksen mittaamiselle: yrityksiä arvioidaan myös niiden yhteiskunnalle ja sidosryhmille tuottamien myönteisten ja kielteisten vaikutusten perusteella.

Yritysvastuu 2.0 - Johtamisen uusi normaali taustoittaa yritysvastuun kehityskaaria kahden asiantuntijan näkemyksien, kokemuksien ja tulkintojen kautta. Kirja tarjoaa käytännönläheisiä neuvoja yritysvastuun johtamiseen ja vastuullisuustyön organisointiin.

Alun perin syksyllä 2017 ilmestyneen kirjan 2. painos on päivitetty kauttaaltaan. Teos huomioi viime vuosien aikana esille tulleet asiat ja ilmiöt, kuten yritysten ilmastoheräämisen, sijoittajien entistä aktiivisemman roolin yritysvastuun kirittäjinä, vastuullisen brändin luomisen sekä yritysaktivismin.

Kirjasta saa käytännönläheisiä neuvoja vastuullisuuden johtamiseen ja vastuullisuustyön organisointiin. Se avaa yritysten roolia ilmastokriisin vastaisessa työssä ja ihmisoikeuksien kunnioittamisessa sekä toimii hyvänä käsikirjana, kun valmistaudutaan sidosryhmien kanssa käytävään vuoropuheluun, oli kyse sitten kansalaisjärjestöistä tai paikallisyhteisöistä.

Kirja on tarkoitettu erityisesti yritysvastuun johtotehtävissä toimiville, mutta myös toimitusjohtajille, viestintä- ja brändijohtajille, lakijohtajille sekä hallitusammattilaisille. Kirjassa on paljon hyödyllistä tietoa yritysvastuusta ja siihen liittyvistä asioista kiinnostuneille. Teos sopii myös alan opiskelijoille. Lisäksi kirjassa on vinkkejä pk-yritysten tarpeisiin.