Mainonnan eettinen neuvosto 20 vuotta
Paloranta, PaulaTuotetiedot
Nimeke: | Mainonnan eettinen neuvosto 20 vuotta | ||
Tekijät: | Paloranta, Paula (Toimittaja) | ||
Tuotetunnus: | 9789522468000 | ||
Tuotemuoto: | Kovakantinen kirja | ||
Saatavuus: | Toimitusaika 1-3 arkipäivää | ||
Ilmestymispäivä: | 17.5.2022 | ||
Hinta: | 129,00 € (113,16 € alv 0 %) | ||
|
|||
Kustantaja: | Kauppakamari |
Painos: | 2022 |
Julkaisuvuosi: | 2022 |
Kieli: | suomi |
Sivumäärä: | 175 |
Tuoteryhmät: | Kaikki tuotteet Tietokirjallisuus |
Kirjastoluokka: | 33.36 Kauppaoikeus |
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: | markkinointi, mainonta, eettisyys, tasa-arvo, yhdenvertaisuus, rahoitusala, itsesääntely, tekijänoikeus, sosiaalinen media, digitaalinen markkinointi, hyvä tapa |
Avainsanat: | markkinointi, ympäristöväittämät, alkoholimainonta, somemarkkinointi, eettinen neuvosto, markkinointioikeus, markkinointijuridiikka, itsesääntely, tekijänoikeus |
Nykyisin mainonnan ja markkinoinnin ympärille on kehittynyt kokonainen ostohalujen herättämisen markkina, jossa vedotaan vahvasti kuluttajien tunteisiin ja luodaan mielikuvia mm. digi- ja vaikuttajamarkkinoinnin keinoin. Helposti unohtuu tai on epäselvää, mitä, miten ja kenelle saa markkinoida. Tarvitaanko joltakin lupa? Mikä on sopimatonta ja millä lailla eri ihmisryhmiä saa lähestyä?
Markkinointia säännellään useassa eri laissa ja ohjeistuksissa ja myös tuomioistuinten ratkaisut tuovat sääntelyyn uutta tulkintaa.
Kirjan ajankohtaisia teemoja ovat mm.
aggressiiviset menettelyt markkinoinnissa
alaikäisille markkinointi
alaikäinen mainoksessa
kuvan käyttö markkinoinnissa
rahoitusalan markkinointi
markkinoinnin tunnistettavuus sosiaalisessa mediassa
hyvän tavan mukainen markkinointi ja yrityksen maine
Markkinointijuridiikan keskeiset asiantuntijat kirjoittavat ajankohtaisista markkinointiin ja mainontaan liittyvistä teemoista käytännönläheisesti Paula Palorannan toimittamassa juhlajulkaisussa.
Markkinointia säännellään useassa eri laissa ja ohjeistuksissa ja myös tuomioistuinten ratkaisut tuovat sääntelyyn uutta tulkintaa.
Kirjan ajankohtaisia teemoja ovat mm.
aggressiiviset menettelyt markkinoinnissa
alaikäisille markkinointi
alaikäinen mainoksessa
kuvan käyttö markkinoinnissa
rahoitusalan markkinointi
markkinoinnin tunnistettavuus sosiaalisessa mediassa
hyvän tavan mukainen markkinointi ja yrityksen maine
Markkinointijuridiikan keskeiset asiantuntijat kirjoittavat ajankohtaisista markkinointiin ja mainontaan liittyvistä teemoista käytännönläheisesti Paula Palorannan toimittamassa juhlajulkaisussa.