Mainonnan eettinen neuvosto 20 vuotta

Paloranta, Paula
Nimeke: Mainonnan eettinen neuvosto 20 vuotta
Tekijät: Paloranta, Paula (Toimittaja)
Tuotetunnus: 9789522468000
Tuotemuoto: Kovakantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Ilmestymispäivä: 17.5.2022
Hinta: 129,00 € (113,16 € alv 0 %)

Kustantaja: Kauppakamari
Painos: 2022
Julkaisuvuosi: 2022
Kieli: suomi
Sivumäärä: 175
Tuoteryhmät: Kaikki tuotteet
Tietokirjallisuus
Kirjastoluokka: 33.36 Kauppaoikeus
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: markkinointi, mainonta, eettisyys, tasa-arvo, yhdenvertaisuus, rahoitusala, itsesääntely, tekijänoikeus, sosiaalinen media, digitaalinen markkinointi, hyvä tapa
Avainsanat: markkinointi, ympäristöväittämät, alkoholimainonta, somemarkkinointi, eettinen neuvosto, markkinointioikeus, markkinointijuridiikka, itsesääntely, tekijänoikeus
Nykyisin mainonnan ja markkinoinnin ympärille on kehittynyt kokonainen ostohalujen herättämisen markkina, jossa vedotaan vahvasti kuluttajien tunteisiin ja luodaan mielikuvia mm. digi- ja vaikuttajamarkkinoinnin keinoin. Helposti unohtuu tai on epäselvää, mitä, miten ja kenelle saa markkinoida. Tarvitaanko joltakin lupa? Mikä on sopimatonta ja millä lailla eri ihmisryhmiä saa lähestyä?

Markkinointia säännellään useassa eri laissa ja ohjeistuksissa ja myös tuomioistuinten ratkaisut tuovat sääntelyyn uutta tulkintaa.

Kirjan ajankohtaisia teemoja ovat mm.
aggressiiviset menettelyt markkinoinnissa
alaikäisille markkinointi
alaikäinen mainoksessa
kuvan käyttö markkinoinnissa
rahoitusalan markkinointi
markkinoinnin tunnistettavuus sosiaalisessa mediassa
hyvän tavan mukainen markkinointi ja yrityksen maine

Markkinointijuridiikan keskeiset asiantuntijat kirjoittavat ajankohtaisista markkinointiin ja mainontaan liittyvistä teemoista käytännönläheisesti Paula Palorannan toimittamassa juhlajulkaisussa.